Wednesday, February 25, 2009

Sossusvlei

Har varit i öknen och fotat och haft mig. Har väl varit rätt ok, men det var lite dåligt väder.
Dessutom håller jag på att bli galen på min chef för att han är så långsam och för att han inte lyssnar på mig, nånsin.
Dessutom har han bestämt sig för att vissa saker är på ett visst sätt och sen är det så, spelar ingen roll att han har helt fel. Exempel: Autofokus på kameran funkade inte, jag säger att det är för att han har satt kameran på Manuell fokus.
Han säger att det inte spelar någon roll för att autofokus alltid ska funka i alla fall. Sen säger han att det kanske är objektivet som är trasigt så han byter, men det är lika lite autofokus i alla fall. Jag säger fortfarande att han måste sätta på autofokus för att det ska funka, men han tycker att kameran är trasig och lägger bort den. Jag tar kameran och sätter på autofokus och det är som magi.... det funkar... Men jag hade bara tur att det helt plötsligt började funka, för att jag satte på AF hade inget med saken att göra. Det var nog bara smuts i kameran... jaja.

Fick åka luftballong over dynerna i alla fall, det var trevlig...


Jag måste verkligen komma bort, jag kan inte hålla på och bo på jobbet och umgås med min chef hela hela tiden. Det går inte, jag blir galen. Jag behöver vara själv, jag behöver laga min egen mat, jag behöver kunna titta på film på mitt rum utan att någon knackar på bara för att säga att han ska gå och lägga sig eller att han ska kolla på TV. Jag behöver inte veta när min chef ska gå på toaletten eller när han ska gå och hämta något i kylskåpet. Jag märker väl om han försvinner i två sekunder, han behöver inte säga det och jag kommer inte att få panik om jag blir ensam på kontoret en stund.

Jag kan inte äta mikrad "falukorv" till lunch och middag, jag kan inte äta potatis som kokas i mikro och jag vill inte ha den där äckliga salladen som man köper färdigskivad på SPAR Supermarket. Jag vill köpa en egen gurka och en egen tomat och skiva min sallad själv i så fall. Jag vill inte äta färdigmat som legat framme hela dagen och pasta som är kall och hård och torr. Jag vill koka min egen pasta och krydda mitt kött som jag vill. Jag vill inte få en flottig hamburgare när vi bestämmer att vi ska äta något lätt till middag.

Här kommer i alla fall två bilder från helgens resa:



No comments:

Post a Comment