Tuesday, February 3, 2009

Regn regn regn

Idag har det verkligen öst ner här. Folk tycker att det är jättebra, men jag ska väl inte påstå att jag lärt mig älska regnet ännu, men det kanske kommer.

Har haft fullt upp hela dagen med att bränna skivor och hålla på. Väldigt afrikanskt eller hur? ;)
Snart kommer det dock att bli lite mer spännande uppdateringar här hoppas jag. Vi åker ju som sagt på fredag och blir borta tills på onsdag kväll. Så under denna tiden blir det inget skrivet här, men förhoppningsvis en hel del efteråt... Jag vill verkligen få några bra bilder på elefanter och annat...

Annars så är allt som vanligt här. Chefen agerar fortfarande överbesyddande pappa och jag känner för varje dag att jag är i behov av flytt. Ska väl prata med han om det snart också, men jag ska vänta och se hur mötet går i morgon. För som sagt så kommer jag ju om allt går väl att tillfälligt bo på farmen istället... I morgon ska jag ut med en vän och chefen blev genast mycket orolig och ni skulle ha sett ansiktsuttrycket när jag berättade att jag skulle ut. Det var ett riktigt "kommer inte på fråga unga fröken"-uttryck och jag hade nog fått det till svar om det hade varit så att han hade nått att säga till om i frågan. Blev sedan utfrågad om vad vännen hette och vad vännen gjorde osv osv osv... Och så en varningens ord om att man ska passa sig för de Afrikaans-talande människorna i detta land... Som om det skulle ha nått med saken att göra att vännen talar Afrikaans, det där är ju bara skitsnack och rasistiska fördomar. Lovar dig att den Afrikaans-talande delen av befolkningen säger det samma om de tysk-talande... Jaja... jag ska iväg och kolla om jag får hyra ett rum på gästhuset i stan i morgon så att jag kan följa med ut på kvällen. Kändes bättre att stanna i stan och inte behöva oroa sig för att ta sig tillbaka hit mitt i natten och alla alarm och grejer som är här... Får se hur det går... ;)

Hoppas nu att allt går bra på mötet i morgon...



Denna sötnos hittade jag häromdagen... ;)

No comments:

Post a Comment