Thursday, February 19, 2009

Lååångsamt

Allting går så långsamt här i Namibia. African Time som de kallar det. Det är helt otroligt hur saker och ting aldrig blir gjorda.

Vi hade äntligen gjort klart en fillm till farmen som borde ha varit klar redan i augusti typ. Jag tittade på den för någon vecka sedan och tyckte inte riktigt att filmen fyllde sin funktion. Den handlade om allt annat än vad den var menat för. Så jag sa det, men chefen sa att det var så här de ville ha filmen och han tyckte att den var bra eller nått... Sen hade vi ett möte med vår kund och tror du inte att han sa att filmen inte handlade om det den var menad att handla om. Jag kände bara för att säga vad var det jag sa, men jag försökte att låta bli. Men visst påkepade jag att jag faktiskt hade sagt detta redan i början.
Så nu måste vi i alla fall göra om filmen. Jag har skrivit ett nytt script som faktiskt inte fick allt för mycket kritik från chefen, har skickat det till kunden nu så får vi se vad de säger.

Annars har jag inte gjort så mycket, chefen tycker att han har så mycket att göra så han tar pauser hela tiden. haha. så otroligt smart. Om du har mycket att göra kanske det är fel tillfälle att ta 4-5 pauser på 1-2 timmar varje dag. Ja, våra dagar består i stort sett enbart av pauser. Fattar inte varför. Varför inte bara jobba på under dagen och vara ledig på kvällen.

Pratade med de på farmen i alla fall om att jag ska dit och göra lite jobb ett tag. Dock så fick vi till svar att huset jag ska bo i är fullt för tillfället så jag fick vänta lite. Hmm... undra vilket hus de menar att jag ska bo i.

Spenderade gårdagen med att göra en orderkatalog med alla bilder på mina vykortsdesigner i. Får se om de på farmen beställer några av mina vykort.

No comments:

Post a Comment