Thursday, February 12, 2009

Elefanter och Kudu

Idag ska vi iväg till farmen där jag var tidigare och jobbade och vi ska filma och fota en massa hus... skoj va?
De har såkallade Investor Houses där och vi ska göra en film om dessa för att på så sätt marknadsföra dessa hus.

Jag följer mest med som assistent just nu, längtar tills jag får jobba mer ensam igen. Jag har så svårt för chefens sätt att fota och filma och jag tycker att det han gör ser så oproffisionellt ut ibland. Men det kanske bara är jag, vad vet jag. Han är ju rätt känd här i Namibia och får rätt mycket jobb, så folk här måste ju vara nöjd med det han gör. Han siktar dock mot en iternationell marknad och jag tror inte riktigt på det eftersom hans material inte riktigt når upp tll den kvaliten man ser på tv hemma osv... Men vi får väl se hur det går, kanske lyckas jag få till något bra framöver... ;)

Jag ska inte påstå att jag är rädd av mig, men när vi var ute och körde i helgen så stod det helt plötsligt en stor elefant bakom en buske. Han var så nära att jag i stort sett hade kunnat ta på honom om jag bara hade velat... Då vi först inte visste om elefanten var på dåligt humör eller inte så körde vi snabbt förbi, men sedan såg vi att han var rätt lugn och mest var intresserad av att äta så vi backade tillbaka... Detta gav mig denna bil:



Jag fick också chansen att ta några bra bilde på denna Kudu när jag var där uppe. Han var så snäll och stod still så länge och gav mig chansen på flera bra bilder.


Fler bilder kommer senare

No comments:

Post a Comment