Wednesday, March 18, 2009

Manikyr och Etosha

Fick en manikyr när jag var till GocheGanas senast så nu ser mina naglar rätt fina ut för en gångs skull. Jag hatar när mina naglar ser smutsiga ut så jag skulle göra en fransk manikyr för att typ få dem att se rena ut ävenfast de kanske inte var superrena. Men tyvärrr så gjorde de inte fransk manikyr på GochaGanas så jag fick köra på nån rosa variant. Ser helt ok ut, men det ger ju inte naglarna riktigt den där vita rena känslan som jag var ute efter. Får ta en fransk på nåt annat ställe nästa gång.

I morgon ska vi åka till Etosha, ska bli spännande. Dock har det ju regnat en hel massa så det kommer ju vara rätt mycket vatten däruppe vilket tyvärr gör att djuren håller sig lite undan. De behöver inte gå till vattenhålen för att hitta vatten utan de kan hänga inne i buskarna istället. Får väl se vad jag hittar, ska i alla fall bli kul att se stället för jag har aldrig varit där.

Det har också skett några framsteg på jobbfronten. Fick hit korten och de var inte riktigt som jag ville och hag var lite arg över det ett tag, men det har gått över nu. Upptäckte alla alla jädra kort häromkring var lika tunna och kassa som mina så jag kan väl inte klaga eller nått. Nästa omgång vi beställer ska vi dock göra i en tjockare variant så att jag blir nöjd... hahaha. Levererade dem till farmen igår och de var mycket nöjda i alla fall, satte ner priset en hel massa också eftersom jag inte var nöjd med tjockleken på korten. Jag kände att jag inte ville ta så mycket betalt som vi först hade avtalat. Hoppas de blev glada över det i alla fall. I övrigt så har jag äntligen fått ett datum så jag åker ut till farmen för några veckors filmande. Blir om en vecka och jag är glad över framstegen. Får se hur det går därborta nu också. De ville också träffas och diskutera kontraktet och om jag har tur nu så kommer detta med mina filmidéer att bli verklighet snart, försöker vara hoppfull nu och hoppas på det bästa. Vi får se hur det går.

Denna bild är från GocheGanas

No comments:

Post a Comment