Wednesday, March 11, 2009

Inget Internet

I förrgår så dog internetet här. Min chef hade ingen aning om varför och fick mig att felsöka och ha mig för att de var felet låg. Hittade inget direkt fel så tillslut ringde han till internetleverantören. Nu visar det sig att han inte har betalat räkningen för internetet så att de har stängt ner skiten. Hans kommentar till detta är att internet borde funka i alla fall. Jag säger att det är klart det inte funkar om de har stängd av det åp grund av att ni inte har betalat. Han tycker ändå att det bör funka för han har ju ADSL.... Va?? Jag kan snart inte bli förvånad på denna karl längre... haha... Att han dessutom trodde att han kunde hämta hem mailen trots att han inte har internet är minst lika förvånande. Jag försökte förklara att det krävs en internetuppkoppling för att komma åt mailen, men han håller inte med. Han säger att han ska kunna komma åt mailservern i alla fall och hämta sina mail. Ibland undrar jag vad som försegår bakom pannbenet på vissa personer. Inte konstigt att jag anses vara något av en dataexpert på detta stället...

Annars så väntar jag fortfarande på mina vykort, hoppas de kommer idag. Ska bli spännande att se hur de ser ut. Kanske skickar jag kort till er där hemma så att ni med får se hur de ser ut. =)

I fredags lämnade vi ju den färdiga filmen till de på farmen så att de skulle kunna titta på den och säga till om de krävde några ändringar eller nått. De fick den tydligen inte förrän i måndags så det dröjde lite längre än vi väntat oss. Igår mailade vi i alla fall dem och hörde efter om de ville har några ändringar osv, men vi fick till svar att de ville ha 20 kopior av den... Så äntligen är den klar. Så nu får vi se hur framtiden ser ut och om de vill fortsätta att jobba med oss...

Var ute och sprang igår och insåg ganska snart att jag skulle ha tagit med mig kameran, för dammen jag sprang runt var så otroligt vacker i solnedgången. Men det är ju som lite krångligt att vara ute och springa med en kamera i handen så jag får väl kanske ta och gå upp någon kväll bara för att fota istället. Börjar få lite brist på bilder att visa här i bloggen tyvärr. Men det blir ju så när det enda jag gör på dagarna är att sitta på kontoret och titta på diverse hemsidor och eventuellt paketera dvd-filmer till kunder. Inte riktigt vad jag kom hit till Namibia för att göra om man säger så, men jag försöker vara positiv och jag tror att det kommer att lösa sig snart...


Så här kan öknen i Namibia se ut när det har regnat mer än det gjort på typ 50 år

No comments:

Post a Comment