Friday, March 6, 2009

50 gånger sen klockan 8

Klockan är nu 3 här och min chef har sen klockan 8 i morse hunnit med att fråga mig 52 gånger om jag vill ha något att dricka. Och bortsett från de 50 frågorna om dricka så har det smygit sig in ett tiotal frågor om jag vill ha något annat också. Jag ska väl inte klaga kanske, men det blir lite jobbigt i längden det här. Jag behöver ingen barnvakt jag klarar mig själv. Nu försöker han säkertligen bara vara snäll och försöker se till så att jag är nöjd, men det börjar gå överstyr. Så fort vi gör något så frågar han om det är ok, om det är ok att vi äter lunch på det och det stället, vilket bord jag vill sitta vid, vilken av stolarna jag vill ha. Trots att jag säger varje gång att jag inte bryr mig vilket bord vi sitter vid eller vilken stol jag sitter på så förstår han inte. Han frågar i alla fall nästa gång för att försäkra sig om att jag inte är missnöjd med att jag fick den högra stolen istället för den vänstra, eller att jag är upprörd över att vi tog det runda bordet istället för det fyrkantiga vid fönstret. Nog för att jag tycker om att bestämma ibland, men detta är nästan löjligt. Jag orkar inte ha åsikter om allt, jag orkar inte bestämma varenda liten millimeter av omgivningen. Folk runt omkring måste ju tro att ajg är värsta divan som har krav på alls eftersom han är så noga med att fråga mig om bordet som kyparen gett oss är ok innan vi tar det.

Förövrigt så kom fråga 53 om drickan precis och jag är fortfarande ok och jag kommer fortfarande att gå till köket och ta nått att dricka om jag skulle vilja ha nått.

Var och kollade på vykorten igår och de såg bra ut... Känns bra. Nu hoppas jag bara att de kommer snart också. fick maila kunden och säga att de blev lite försenade på grund av att kvaliten inte var bra. Så vi får se hur länge det tar nu. Skulle inte dröja mer än 7 dagar i alla fall.

Igår blev vi klar med filmen som vi höll på med så nu får vi se vad de tycker. De lär ju ha krav på ännu mer ändringar skulle jag tro. Problemet är att de inte vet vad de vill ha förrän de ser det och detta gör ju att man får göra om och göra om och göra om. De säger typ bara vi gillar inte det där, gör så här istället. Sen gör man som de sa och sen när man visar så ser det inte ut som de trodde och då vill de inte ha det längre och så får mna göra om igen. Sen ändrar de sig hela tiden och grejer som de verkligen gillade i början gillas inte alls i slutet. Jag vet inte, man kan ju bli galen för mindre.

Har inte hört nått mer om att få komma till farmen och jobba, men vi får väl se. De har ju sagt ja och sa bara att det inte fanns plats för mig i huset där jag skulle bo just då. Men man vet ju inte om detta innebär nej för dessa personer iofs. det återstår väl att se. Ska väl försöka fråga snart om de har fixat plats åt mig eller inte... Håller tummarna i alla fall och hoppas på det bästa... (har hört att man ska tänka positivt så jag får väl fösöka med det då)

Annars är jag fortfarande sugen på svensk mat och jag blir mer och mer sugen på att åka hem. Speciellt när inget händer här. Känns som om jag lika gärna kan sitta hemma och göra skit och ingenting på nått tråkigt företag som att sitta här, men jag lär väl ångra mig när jag kommer hem till kylan igen... haha... Vi får väl se vad som händer, blir ju i alla fall kvar till juni det är ett som är säkert. I Juni åker jag dessutom hem på semester som sagt och sen får vi väl se om jag kommer tillbaka, beror lite på omständigheterna här.



Bild från farmen när vi fångade en vild gepard för att ta prover och sätta på ett gps-halsband för att kunna följa djuret i det vilda och få mer information om hur de lever osv. Allt för att kunna bevara dessa utrotningshotade djur. Saknar att få vara med om sånt där... Låt mig komma tillbaka, snälla!!

No comments:

Post a Comment