Thursday, February 15, 2007

jobbjobbjobb

Dagen igår var trevlig. Vi var ute och åt lunch på Wild n' Fresh här i Göteborg.
Vi var nog dit enbart för att de där facketmedlemmarna fortfarande står utanför och har sin himla blockad. Jag tänker inte ens göra några politiska uttalanden om vad jag tycker om det, men jag kan säga att jag anser att saken inte har hanterats på bästa sätt. Jag anser också att fackets medlemsavgifter borde gå till betydligt mer viktiga saker än så. Maten var i alla fall mycket god och personalen väldigt trevlig.

Middagen på Restaurang Simba var också mycket god.
Trevlig stämning, billig och bra mat, trevlig personal och gott sällskap. Kan det bli bättre?

Känner mig så otroligt sugen på att pyssla, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Det är så otroligt frustrerande att inte ha någon stans att hålla till. Jag måste antingen packa fram allting jag har på vardagsrumsbordet, eller besluta i förväg vad jag ska göra och vad jag ska använda. Och detta är problemet, jag har för mycket saker för att dra fram allt och få inspiration genom att se sakerna. Och jag har ingen som helst aning och vad jag vill använda för material eller ens vad jag har för material. Sen minskar ju intresset så snart man inser att man måste städa undan allt efter sig också. Önskar verkligen att jag kunde få mig en egen pysselhörna så att man lättare får översikt över det man har och kan ha en egen plats att pyssla på.
Jag kommer ju att få det sen, men just nu har vi så otroligt mycket saker och vi bor så trångt att vi inte ens får plats som det är. Det är jobbigt.

Ska i alla fall göra två stycken fördelsedagskort som jag fått en beställning på. Ska ta med beställaren i morgon och gå till kortbutiken och leta material, sen är det bara att sätta igång. Det blir ju lätt så att jag köper nya saker inför varje projekt jag gör eftersom jag inte orkar stöka till och faktiskt kolla vad jag har och inte har.

Nej, nu ska jag iväg på jobbet. Är tillbaka vid 05.00 i natt, men det ska säkert gå bra..

No comments:

Post a Comment