Sunday, February 26, 2012

Vattenlös

Vår pump gick sönder i fredags och det började spruta vatten från slangarna i pannrummet, där mitt kontor med div olika pysselmaterial också huserar. Det blev blött överallt, men det mesta klarade sig ändå tror jag. Vi fick låna nått verktyg för att klämma ihop slangen så nu finns inget vatten längre. Har eldat i vedspisen och smält vatten för att kunna spola i toaletten och vattna djuren. Hoppas den beställda pumpen kommer snart så att det går att fixa vattnet. Man inser inte riktigt hur beroende man är av rinnande vatten förrän man verkligen blir utan. Brukar aldrig dricka vatten, men senaste dagarna har jag varit så törstig och sugen på vatten. Garanterat bara för att jag vet att jag inte KAN dricka just nu. I samma sekund som vattnet kommer tillbaka kommer jag säkert inte vilja dricka nått längre.

No comments:

Post a Comment