Tuesday, February 7, 2012

Adezza

Sista helgen i April är det kattutställning i Östersund. Då ska jag ställa ut mina två ungdjur Ramses och Mi-Ra. Mi-Ra kommer gå i vuxen klass och det ska bli spännande att höra vad de tycker om henne. Ramses är fortfarande ungdjur, men han är ju så stor, väger runt 6 kg.

Efter utställningen ska jag testa Ramses för njurar och hjärta och förhoppningsvis ser allting bra ut så att jag kan para honom med Adezza sen. Visserligen är han inte könsmogen ännu, men det kommer väl snart antar jag. Den här kullen blir Adezzas sista, sedan kommer jag kastera henne och låta henne vara en glad kastrat här hemma tillsammans med oss. Hon är ganska liten och tunn så hon skulle må bäst av att slippa alla hormoner och sånt som kommer med att vara fertil.

Här är i alla fall en bild på sötnosan.

No comments:

Post a Comment