Thursday, May 17, 2007

osocial latmask

Ibland kan man j undra vad det är för fel på en.
Jag har så mycket idéer och drömmar om vad jag vill göra. Så mycket saker i världen som jag skulle vilja se. Så mycket saker som jag skulle vilja testa. Jag säger till mig själv att jag ska, kanske i morgon, kanske nästa dag, kanske nästa år... Men det blir aldrig gjort. Hur många dagar har jag inte sagt till mig själv att jag måste gå och träna nu? I hur många veckor har jag inte sagt att i morgon går jag dit? Morgondagen kommer, nästa vecka kommer, ja nästa månad kommer.. och jag har fortfarande inte gått iväg. Jag orkar inte, jag orkar inte göra någonting längre.

Jag får ont i magen när jag vet om att jag ska gå till jobbet, började redan i måndags att tänka på att jag skulle vara tvungen att gå tillbaka till jobbet en vecka senare. Jag försöker att vara positiv och glad, men det går inte. Bristen på pengar och brist på ork att engagera sig och göra saker är så jobbigt. Ligger redan några tusen back i kassan och kommer att vara tvungen att ta av mina fonder för att klara mig.

Jag försöker att intala mig att det är kul att gå och träna, att det är bra att gå till jobbet och jag försöker få mig att förstå att det är värt slitet när jag får pengarna sen. Men det är aldrig värt det, lönen är för dålig för att det ska vara värt det. Jag försöker få mig att förstå att det inte är jobbigt att gå ner på affären och handla, men trots det tar det emot när jag måste gå ner.

Man skulle kunna tro att jag bara är lat, men det är mer än så. Det är något fel. Någon kanske skulle kalla det för depression, men jag vet inte det. Att jag sedan konstant är trött och bara vill sova gör ju inte saken bättre heller. Vet att jag borde uppsöka läkare för att göra tester, men till och med det är för jobbigt. Att jag ens orkar ta mig för att skriva allt det här i bloggen är förövrigt mycket förvånande.

Lite WoW och lite LOTRO har det blivit. Inget pyssel trots att jag har såå mycket inspiration just nu, men ekonomin tillåter mig inte att gå iväg och köpte tilbehören till det jag vill göra. Katterna hårar som vanligt och hemma har Enya fortfarande inte blivit dräktig..

Livet går på ungefär som vanligt..

No comments:

Post a Comment