Friday, March 30, 2007

har det kanske lossnat??

Sen senast jag skrev har jag hunnit med att göra hela 3 LO's
Det är väl i jämförelse med de flesta andra inte så mycket kanske, men för mig är det en hel del eftersom jag varit helt blockad ett bra tag nu.

Har dock kommit på ett bra sätt för mig att komma igång. Jag har ju varit så inspirationslös på grund av att jag inte har någon översikt över vad jag har för papper och dekorationer osv. Det har varit så svårt att få idéer till att pyssla. Nu har jag istället vänt på allt och börjar vid datorn.
Jag tar fram bilder som jag gillar, scannar in dem och gör i Photoshop ett dokument som är 12x12 tum stort. Sedan fixar jag till bilderna gör gör en skiss på på datorn och lägger in bilder och text som jag vill ha det. Väljer inte så mycket färger och sådant i datorn, men själva grunden bygger jag där. Det blir som en blanding av en datorskiss och en digital LO. Sedan skriver jag ut bilderna (som ju nu av bara farten har precis lagom storlek utan att jag behöver anstränga mig och mäta och räkna mm) Sedan tar jag fram lämpliga papper och sätter igång och bygger. Har fungerat superbra faktiskt. Ibland har jag inte riktigt hittat lämpliga papper, men då får jag istället besöka någon butik eller så.

I slutet av april kommer jag att åka hem till Östersund och gå på kattutställning. Ska bli spännande. Hoppas bara att min nya hane Maddox kan gå ner lite i vikt tills dess. Han är tydligen rätt fet fortfarande. Ska bli kul i alla fall, men det kostar ju en hel del och jag som redan har brist på pengar. Ska betala över 1000:- i utställningsavgift och det kommer att kännas. Har nyss fått räkning på alla försäkringar på katterna också. Det kommer att gå på nästan 2000:- som vanligt. Var så nöjd över att jag ju kommer att få lite mer lön nästa månad, i alla fall ända tills jag insåg att jag har mer utgifter än vanligt också. Så det lär ju sluta på samma gamla vanliga 200:- kvar att leva på.

Har hittat ett jobb som jag tänkte söka också, får se hur det går. Det är i alla fall heltid så då kommer det ju att bli lite mer pengar i kassan igen. Hade chansen att få både hel- och halvtidstjänst på mitt nuvarande jobb, men jag tackade nej på grund av att det är ganska oregelbundna och jobbiga arbetstider. När man jobbar så känner jag hellre att jag vill välja själv när jag vill jobba natt osv. Men jag jobbar ju mer än 50% i alla fall så det fungerar.
Får se hur det går med det andra jobbet nu då.. =)

No comments:

Post a Comment