Monday, March 9, 2009

Lugnt

Det har varit helt och har inte hänt så mycket. I lördags var vi iväg till en farm strax utanfor Windhoek som heter Okapuka.
Där åkte vi med på en Lion Feeding och fick alltså se när de matade sina 3 lejon som de har i en stor inhägnad. Tydligen har de där lejonen dödat en av sina skötare tidigare. När de skulle mata dem för några år sedan så fastnade köttet i gallret och en av skötarna försökte få loss det, men det hela slutade med att lejonen tog skötaren istället för köttet. Lejonhanen var riktigt snygg, men tyvärr hade jag inte kameran med mig. Vi var inte där för att fota utan vi var där för att äta.
Det var ett riktigt mysigt ställe, men jag ska väl inte påstå att jag var så imponerad av maten som min chef var, men det vr väl gott.

Har mest tagit det lugnt anars och varit en del på rummet och kollat på film och spelat lite spel. Försöker att inte vara på kontoret så mycket för att komma undan lite. Måste känna att jag har lite av ett eget liv och inte spenderar all vaken tid med min chef... funkar rätt ok och allt känns faktiskt lite bättre nu.

Solen verkar ha kommit fram från sitt gömställe nu och det är lite varmare än tidigare och inte så mycket regn. Vet att regn är bra och så, men jag gillar solen. =)

No comments:

Post a Comment