Tuesday, June 26, 2007

tillbaka

Två härliga, jobbiga, varma, tröttsamma och mycket trevliga veckor har vi haft i tunisien. Det har många gånger varit skönt att ha med sig min pojkväns bröder eftersom de talar arabiska och har kunnat översätta åt oss 3 "turister". Min pojkvän har vuxit upp hos sin svenska mamma och kan därför inte språket, medan hans bröders mamma (och pappa) är tunisier. Så de talar språket flytande, medan vi andra mest bara kan några få ord.

5 klänningar, 5 par skor, en kjol, en skjorta och några 100 meter sidenband rikare är jag efter resan i alla fall. Dock också 1500:- fattigare (om man bortser från vad själva resan och maten gick på) God mat och härligt väder har vi haft. Känns lite tråkigt att komma tillbaka till ett regningt Sverige, men ändå skönt att vara hemma.

Om några dagar åker jag till Östersund med syster och K och sedan blir det till att jobba på GoKart-banan i sommar. Ska nog bli skönt att komma hem tror jag, men jag kommer att sakna mina saker. Kan ju inte få med allt hem.

Bilder på inköpen kanske kommer, men än så länge får vi nöja oss med att titta på de enstaka få bilder som blev tagna på oss resande när vi var där. Observera att pojken på bilden tillsammans med min syster inte var någon som reste med oss dit. Han är född och bor i Tunisien och raggade upp min syster efter en båtresa.. Pojkarna var som galna.. ;)



Söta Anis som gett oss nya sommarplågor
i huvudet med sitt eviga sjungande

"Nobody wanna see us together,
but it don't matter noooo, cus' I got you"



Rami som hela tiden varit intresserad av att lära sig nya saker


Jag


Den enda användbara bilden på min käre pojkvän


Min syster Amanda med sin nya "vän" och dagliga samtalsämne Ahmed

No comments:

Post a Comment