Sunday, February 25, 2007

i den fattiges stuga

Det blir ingen mässa för mig nästa helg.
Hade verkligen sett fram emot att få gå på Scrapmässan och handla och kika runt lite.
Men jag har verkligen inte ett enda öre kvar denna månad. I själva verket ligger jag back ganska ordentligt och jag är så jävla irriterad på mig sjläv för att jag låtit det blir så.

Jag är en sån otroligt snål person som aldrig köper något åt mig själv i princip.
Jag brukar alltid ha pengar och jag slösar inte.

Men nu har jag ju börjar köpa in en massa saker till presenten jag håller på med och pengarna bara rasar iväg. Känns inte alls bra.

Fick lönen för januari nu också, men eftersom jag bara han med att jobba 6 dagar (började den 23 januari på nytt jobb) så blev det inte mer än 4000:- i lön. Och min del av hyran är ju på 2800:- och mat för 1000:- är ju redan 4800:- Hur jag sen ska lyckas betala bredband för 300:- och el för 300:- vette fan. Att jag dessutom var helt dum i huvudet och gjorde några scrap-beställningar på reor på nätet gör ju inte ekonomin bättre. Och mins sambo kör det ju till som tätt klart för mig att jag minsann inte borde köpa saker när jag är skyldig honom 10 000:-
Vilket han ju iofs har rätt i, men han verkar ha glömt att jag nyligen betalade av 10 000:- på skulden också. Det är så mycket kostnader som kommer framöver också och jag vet inte hur jag ska lösa det här.

Måste verkligen jobba mer, men det är ju så grymt tråkigt att jobba. Verkar inte som om jag kan tacka ner till en massa jobb längre.

Vet inte vad jag ska göra längre..

No comments:

Post a Comment