Thursday, April 30, 2009

Latmasken

Fullt av jobb mest hela dagarna innebär att jag inte har tid för mycket annat än att jobba. Och när jag sen väl har slutat jobba för dagen så är det dags att äta middag och gå till sängs. Sen jag kom till Namibia så har jag blivit riktigt slö på kvällarna. Trodde väl aldrig att jag någonsin skulle gå och lägga mig runt 19-20 tiden varje kväll. Men trots det så är jag oftast den första som går till sängs. När klockan i undantagsfall börjar närma sig 21 så är det sent för mig. Vet inte om det beror på bristen på underhållning som gör att man blir så trött och slö på kvällarna. Kanske är det mörkret och kylan som gör att man bara vill sätta på sig fleece-understället och bara krypa ner under sina 3 täcken. (behöver jag nämna att jag fryser mycket på kvällarna?) Är lite lätt orolig för hur det kommer gå i juni-augusti när det är riktigt kallt här. Tydligen kan det gå neråt -10 grader på nätterna. Jag tror jag måste köpa en sovsäck eller nått för att se till att jag håller mig varm om natten.

I övrigt har jag inte fått någon ordning alls på nått när det gäller huruvida jag får stanna här eller inte. Har inte hört något om mitt visum och efter ett ritkigt jävla elakt idiotmail av chefen så pratar jag inte med honom längre. Nog för att jag redan visste att han var en idiot, men mailet jag fick tog verkligen priset. Det var så lågt och elakt och han fattar inte ens att han är en idiot. Får väl se hur det löser sig med visumet och jobbet här på farmen. Om allt går vägen får jag mitt visum och ett permanent jobb här så att jag kan stanna länge till.

Har faktiskt fotat en hel masas den senaste tiden, dock är det inte så mycket intressant att visa här. Mest på folk och sånt som folket gör här på farmen. De som är här uppskattar verkligen bilderna, men jag skulle väl inte påstå att de är så mycket för utomstående att kika på.

Igår var det i alla fall dags att kastrera fåren här på farmen. Var väl något brutalt och framförallt pojkarna kved lite när de stackars fårherrarna fick sina sädesledare krossade (eller vad det nu var)

No comments:

Post a Comment