Thursday, May 10, 2007

hit och dit och tillbaka igen

Har min syster på besök denna vecka så det är fullt upp.
Har inte hunnit pyssla någon, har tappat lite inspiration igen tyvärr, men jag har några bilder som ligger framme i väntan på att bli scrappade.

Har jobbat en del och tycker att det är lika jobbigt att att arbeta fortfarande. Men det är ju nödvändigt för att man ska klara av ekonomin.

Köpte Lord of The Rings Online för några dagar sedan. Blev Collector's Edition med ett livstids abonemang så nu är det bara att spela på. Tyvärr är min dator lite för dålig för att klara av spelet så efter sommaren ska jag skaffa ett uppgraderingspaket till datorn. Har provat en del och det ser lovande ut, men just nu känner jag att det kommer bli svårt att överge WoW. Men det löser sig väl längre fram.

Nu är resan till Tunisien i sommar bokad i alla fall. Jag, min pojkvän, hans 2 småbröder och min syster åker iväg i 2 veckor i början på juni. Ska bli spännande.

Utställningen i Östersund gick fint och min bengalhona Omega blev NOM på lördagen och tog hem BIS kastrahona på söndagen. Är så stolt över min älskade busfröken. Amandas hane Ethan blev Premier på lördagen och var ett hårsmån från att bli NOM på söndagen. Min lilla tjockis Maddox fick mycket fin bedömning, men domarna tyckte att han hade lite för ungdomligt utseende och att han behövde lite mer tid. Vilket jag ju verkligen förstår också eftersom han inte ens är 1 år gammal ännu.

Det blev ingen dräktighet för Enya denna parning heller så nu väntar vi på nytt löp och ytterligare ett försök. Hjälp mig att hålla tummarna nu så att det går vägen denna gång. I de kullarna jag eventuellt väntade på en hona från är födda nu. Tyvärr blev det mestadels hanar så jag får nog vänta till nästa kull istället. Men det är spännande planer på g hos den uppfödaren så jag väntar gärna.. ;)

Tog några nya bilder på katterna under veckan jag var hemma också. Förutom bilden på Omega som ni ser ovan så tog jag dessa två bilder på Enya och Ethan. Är de inte för söta? Och visst har de en underbar ögonfärg? Är så glad att de fått en del av sin pappa Printz underbara ögonfärg.

1 comment:

  1. längtar till tunisien resan. + att det var ett riktigt fint kort påmin bäbis.<3

    ReplyDelete