Thursday, February 17, 2011

Hemma

Är hemma efter några dagar i Värmland där jag sprang runt med kameran i högsta hugg. Fick många (266) fina bilder på underbara katter. Ja det blev några hundar också.

På vägen hem blev jag prejad av vägen och hamnade i en snödriva med halva bilden. Så det var bara att ringa efter bärgare så att jag skulle ta mig loss. Som tur var så var närmsta bärgare bara 3 mil bort så det gick ganska fort. Kvällen fortsatta sedan med att jag hämtade upp en underbar "litel" Ragdollkille i Strömsund. Förhoppningsvis ska han nu bli pappa till mina kommande kattungar, förutsatt att honan börjar löpa någongång. Hon verkar dra ut på det där tyvärr.

Har gått ganska bra med hanen, men han är lite sur på två av katterna jag redan har hemma. Den ena honan, som dessutom har samma färg och teckning som hanen, verkar vara riktigt populär dock. Kanske tycker hanen inte om blåa katter ;)

Ska försöka fota honom någon dag så att jag får lite fler bilder på honom till hemsidan, men just nu är både jag och kameran helt slut efter veckans fotografering.


Här är en bild så sötnosen i alla fall. S*Bebble's Doll Timon heter han

No comments:

Post a Comment